بررسی طیف عنصر ۲۲na به روشgrid search تعمیم یافته

نویسندگان

محمدرضا رضایی

مرکز تخصصی دکتری پیام نور، تهران سعید محمدی

مرکز تخصصی دکتری پیام نور، تهران علی نگارستانی

تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی، کرمان سیدمهدی هاشمی

مرکز بین المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی، کرمان داریوش افضلی

چکیده

مقدمه: با نوشتن یک کد خاص براساس تکنیک grid search طیف انرژی عناصر بررسی شده است. این روش را می توان برای بررسی طیف های اتمی، مولکولی و هسته ای ، پالس های لیزر و مطالعه طیف هایی که از برهمکنش لیزر با سلول ها و اجزاء مختلف انسانی به دست می آید، به کار برد. طیف میکرورامان لنزهای چشمی برازش شده توسط de.mul و طیف زمانی برازش شده با نرم افزار gnuplot یک تک مولکول که با لیزری با طول موج 585 نانومتر برانگیخته شده است، کاملاً بر داده های اندازه گیری شده منطبق نیستند. در یک حالت خاص این کد برای طیف انرژی 22 na به کار برده شده است. روش بررسی: برای برازش یک معادله به داده های اندازه گیری شده ابتدا شکل نمودار داده ها در هر نرم افزار ممکن مشاهده و سپس معادله مناسبی حدس زده می شود و ضرایب آن به صورت دستی تغییر می کند تا نمودار معادله برازش شده ب ا داده ها مطابقت داشته باشد. بعد از این مرحله با استفاده از یک کد نوشته شده بر اساس تکنیک grid search معرفی شده اندازه گیری داده های ناشی از معادله معرفی می­شود و داده های اندازه گیری شده با توجه به چگونگی تغییر χ2 با یکدیگر مقایسه می شوند. در صورت اختلاف زیاد بین آن ها با معرفی پله هایی که میزان تغییرات ضرایب معادله برازش شده را مشخص می کند، سعی می شود χ2 کاهش یابد. این عمل تاجایی تکرار می شود که χ2 به کمترین مقدار ممکن برسد. یافته ها: با این روش می توان طیف انرژی هر ماده ای را فرمول بندی کرد. به طور مثال معادله توصیف کننده طیف انرژی 22 na که با کمترین خطا بر داده های اندازه گیری شده برازش شده است، به صورت زیر خواهد بود: n=199.0477 +76100exp (0.00167 (e-508.7539) 2) + 75100exp (0.00168 (e-509.2428) 2) + 3450.8070 exp (0.0000831(e-655.356) 2) + 4002.813exp (0.0001431(e-839.401) 2) + 11000exp (0.00105 (e-1048.0230) 2) شروع عملیات برازش با پارامتر = 1107.6 χ2 شروع شده و بعد از یک هفته با پارامتر χ2=44.16 خاتمه یافته است.   نتیجه گیری: با استفاده از یک کد خاص که بر اساس تکنیک grid search نوشته شده سعی شده است تا معادله توصیف کننده طیف انرژی عناصر معرفی شود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بررسی طیف عنصر 22Na به‌روشGrid search تعمیم‌یافته

  مقدمه: با نوشتن یک کد خاص براساس تکنیک Grid search طیف انرژی عناصر بررسی شده است. این روش را می‌توان برای بررسی طیف‌های اتمی، مولکولی و هسته‌ای‌، پالس‌های لیزر و مطالعه طیف‌هایی که از برهمکنش لیزر با سلول‌ها و اجزاء مختلف انسانی به‌دست می‌آید، به‌کار برد. طیف میکرورامان لنزهای چشمی برازش‌شده توسط De.Mul و طیف زمانی برازش شده با نرم‌افزار gnuplot یک تک‌مولکول که با لیزری با طول موج 585 نانومتر...

متن کامل

فاکتوریل تعمیم یافته

تابع فاکتوریل با استفاده از مفهومی به نام p-ترتیب، به زیرمجموعه حلقه اعداد صحیح تعمیم پذیر است. هدف این نوشتار، آگاهی دادن از چگونگی این تعمیم است. در پایان به مفهوم ایدآل فاکتوریل در حوزه های ددکیند اشاره خواهد شد.

متن کامل

قواعد فاینمن در مدل استاندارد تعمیم یافته

 We consider the Lorentz violating extension of the standard model introduced by D. Colladay and V. A. Kostelecky. In this framework, we obtain all Feynman rules for the electroweak part of the standard model extension (SME), for the first time. Among the new obtained interactions one finds new vertices for the Higgs boson that is interesting in the phenomenology of the Higgs particle.

متن کامل

بررسی اثر نامتقارن نااطمینانی قیمت نفت بر رشد اقتصادی (به روش الگوی گشتاور تعمیم یافته)

در این تحقیق به بررسی اثر نامتقارن نااطمینانی قیمت نفت بر رشد اقتصادی،با استفاده از روش گشتاور تعمیم یافته (GMM) در طی دوره زمانی 2015-1961 در گروه کشورهای صادرکننده نفت و گروه کشورهای واردکننده نفت پرداخته شده است. به این منظور، ابتدا شاخص نااطمینانی ناشی از نوسانات قیمت نفت با استفاده از الگوی واریانس ناهمسانی شرطی خودرگرسیون تعمیم یافته نمایی EGARCH)) برآورده شده است. یافته های تحقیق نشان می...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
لیزر پزشکی

جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۲۵-۳۱

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023